להזמנות או פגישה ללא התחייבות 03-798-7447

השפעת הקורונה על מכירת תכשיטי יהלומים

תקופת הקורונה המאתגרת השפיעה פחות או יותר על כל תעשייה בעולם. עם זאת, יש תעשיות שנפגעו יותר – כמו למשל אולמות האירועים וענף התיירות, לעומת תעשיות שנפגעו פחות. ספציפית בשוק ההון למשל, אפשר היה לזהות בחודשים האחרונים נהירה של משקיעים לרכישת זהב. בגלל שזהב נחשב משאב בסיסי שהערך שלו תמיד יציב, התחום כולו לא חווה ירידת מחירים משמעותית.

 כיצד הקורונה השפיעה על תעשיית היהלומים והתכשיטים?

הקורונה השפיעה מאט מאוד על יהלומנים כי הביקוש לזהב נותר יציב. מצד שני, התחום הספציפי של מכירת תכשיטים בכל זאת השתנה. בגלל המשבר הכלכלי והטיפול הכושל במגפה בישראל, פחות אנשים השקיעו ברכישת תכשיטים כגון עגילי יהלום, צמידי טניס וטבעות אירוסין.

 כיצד הקורונה השפיעה על מכירת תכשיטי יהלומים?

ירידה במכירות משותפת כיום לתחום היהלומים, הטקסטיל, האופנה ועוד. אמנם יש הבדל משמעותי בין אחוז המכירות במהלך תקופת הסגר לבין מה שקורה בשבועות של הסרת המגבלות, אבל באופן כללי שנת 2020 היא כזו שבה מכירת טבעות יהלומים לא בהכרח עלתה בקנה אחד עם הנתונים משנים קודמות.

עם זאת, כדאי לזכור שמי שיש לו עדיין את המשאבים ואת הרצון להשיג תליון יהלום יכול לעשות את זה היום במחירים נמוכים יותר מאשר בעבר. בעוד הביקוש ליהלומים ולתכשיטים אולי מעט נפגע, ההיצע נותר קשיח. במתכונת כזו, המשמעות היא ירידת מחירים בעשרות אחוזים.

 איפה משיגים יהלומים ותכשיטים?

השאלה המתבקשת היא אל מי אפשר לפנות על מנת להתעניין באפשרות של רכישת טבעות יהלומים או קניית עגילי יהלום. המכירה לדוגמא רלוונטית עבור מי שמוצא את עצמו עם מלאי של טבעות יהלומים או של תכשיטי זהב ישנים אבל בלי תזרים מזומנים זמין, בעוד הקנייה חשובה למי שמתכנן להציע נישואין או סתם רוצה לפנק את החברים והמשפחה.

הפתרון הוא להשוות בין יהלומים ותכשיטים גם לפי המחיר שלהם וגם לפי המפרט המלא. אם מתייחסים אל המפרט המתואר על ידי היצרן ולא רק אל המחיר, ניתן להסיק מכך לגבי איכות היהלום ושווי התכשיט. בהמשך, כל שנותר הוא להתאים את היהלומים ואת התכשיטים לטעם האישי ולסגנון הלבוש והאופנה המועדף.

 טיפים לבחירת תכשיטים

יהלומים ותכשיטים בוחרים לפי הטעם האישי. כאשר מציבים את הטעם האישי בראש סדר העדיפויות, קל יותר לשלב את התכשיטים ואת היהלומים במלתחה הקיימת. אבל אם רוצים לקנות תכשיטי יהלומים יוקרתיים בתור מתנה לאנשים אחרים, המשימה הופכת להיות מורכבת יותר.

ברכישת תכשיטים או יהלומים בתור מתנה, הדגש הוא על היכרות עם הסגנון המועדף על מקבל המתנה. את זה אפשר לדעת לפי סוג התכשיטים שהוא או היא בדרך כלל לובשים, לפי המלצות של חברים או משפחה ולפי היכרות אישית. לאחר מכן, ניתן גם לבצע השוואת מחירים.

מאמרים נוספים