להזמנות או פגישה ללא התחייבות 03-798-7447

מה השתנה ב-20 השנים האחרונות בתחום טבעות אירוסין ותכשיטי יהלומים

לפני 20 שנה כשזוג רצה להתחתן, הם היו מגיעים לחנות התכשיטים ובוחרים בקפדנות טבעת זהב משובצת במעט יהלומים, אם התקציב היה מאפשר להם, קונים 12 קראט ויוצאים שמחים ומאושרים מהחנות. היום הכול השתנה הן בדרך הקנייה והן בבחירה. המאמר יפרט מה שונה בתחום טבעות האירוסין ותכשיטי היהלומים ומה הם הטרנדים המובילים ב-2021.

טבעות הזהב המועדפות על המתארסים

זוגות מתארסים העדיפו בעבר טבעות אירוסין מזהב צהוב, אחר כך הגיע טרנד של הזהב הלבן והיום יותר ויותר זוגות בוחרים לרכוש טבעת יהלום זהב צהוב או טבעות המשלבות את שני הצבעים. חשוב להגיד שמבחינת המחיר לא משנה באיזה צבע תבחרו מכיוון שעל המחיר יש השפעה רק מסוג המתכות אותן משלבים עם הזהב וכמו כן המשקל שלו. ולכן ככל שיש יותר זהב ומשקל הקראט עולה, כך הטבעות יקרות יותר. כדי להמחיש זאת קבלו הסבר קצר. 9 קראט הוא הזהב הזול ביותר והוא הכי פחות איכותי כי מזג האוויר משפיע עליו. 14 קראט הוא המשקל הפופולרי ביותר מכיוון שהוא עמיד. הכי יקר הוא ה-18 קראט שהוא צהוב ורך יותר.

הטרנדים המובילים בטבעות האירוסין

טבעות האירוסין של היום הן לא מה שהיה פעם. מבחינת הטרנדים המובילים לאחרונה יצאו לשוק טבעות יהלום שאחיזת היהלום בצורת חתול או נשר, טבעות עם יהלום במרכז ועוד שני יהלומים משולשים קטנים המבליטים את היהלום הגדול, טבעות עם יהלומים שחורים וטבעות המשובצות באבנים קטנות אחרות. השימוש באבנים שאינן יהלומים חוסך לא מעט כסף ונראה יוקרתי לא פחות. אך הביקוש הרב ביותר הוא לטבעות אירוסין מזהב עם אבן במרכז ושיבוץ בפינות העליונות של האבן בצורה ישרה או מפותלת או טבעות אירוסין שעליהן מקבץ אבנים צמודות מאוד זו אל זו.

הטרנדים המובילים בטבעות היהלומים

שנת 2021 הביאה עימה התחדשות גם בתחום היהלומים בין אם בצורת החיתוך שלהם ובין אם בשינוי הגוון הנועז. כאשר החיתוך של היהלום פרופורציונאלי מקבלים החזר אור נוצץ. כאשר החיתוך נעשה בצורות משולשות, ריבועיות או כטרפז, הנצנוץ שלו נפגע אך היהלום בולט יותר ודווקא תכשיט זה יותר מבוקש. בדרך כלל, כאשר היהלום נראה גדול, מלוטש, צחור ונקי יותר, הוא גם יותר יקר. ולהיפך, כאשר הוא פשוט, מרכזי או כהה יותר, מחירו נמוך. הדרגה הנמוכה ביותר היא יהלום צהוב ולאחר מכן הדרגה הנמוכה היא יהלום צבעוני. הסיבה לכך שהיהלום צבוע ואינו טבעי ולכן היהלומים הטבעיים נחשבים ליקרים יותר ולנדירים. לפיכך, בחירת היהלום נעשית בראש ובראשונה לפי התקציב. השינוי ב-20 השנים האחרונות הוא שאנשים נוטים לרכוש מוצרים שהם מעבר לתקציב שלהם רק בשביל המותג או הרושם ולכן רבים יעדיפו לקנות טבעות משובצות יהלומים יקרות. אלו שמחפשים את הזול נאלצים להתפשר או להגיע עד לדובאי ולרכוש טבעות בשוק הזהב. למרות זאת עדיין ניתן למצוא חנויות שמוכרות בזול אך יש להקפיד על כללי זהירות.

צפייה בקטלוג טבעות אירוסין 2021 קורט יהלומים

השוואת מחירים בין חנויות לרשתות

לפני שקונים תכשיטים וטבעות אירוסין עם יהלומים חשוב לעשות בדיקה מעמיקה לגבי המחירים שלהן ולהשוות בין החנויות המשפחתיות ברחוב לבין הרשתות הגדולות. תופתעו למצוא הבדלים הן מבחינת המחירים והן מבחינת האיכות. ישנן חנויות קטנות המוכרות טבעות נישואין ואירוסין ב-18 קראט, חנויות קטנות אחרות משבצות על טבעות הנישואין יהלום במתנה לאחר כל לידה. רשתות מסוימות מציעות מבצעים ומחירים המתאימים לכל כיס והן מוצפות בזוגות צעירים. עם זאת אין להתפשר על האיכות ויש לבדוק את טיב היהלומים והאחריות של התכשיט.

כיצד בודקים את טיב היהלומים?

לשיבוץ היהלומים בטבעות יש מספר שיטות. הכי נפוץ הוא שיבוץ שיניים שעוטף את היהלום בחלק הרחב יותר, שיבוץ אחר הוא הכוס שהיהלום נדחק לתוכו ולא יוצא. בנוסף, שיבוץ מסילה שפירושו השחלת אבנים לכל אורך חריץ הטבעת. יש לזכור שהמחיר של היהלום נקבע לפי גודל, חיתוך, צבע וניקיון ולכן כאשר קונים תכשיטי יהלומים או טבעות אירוסין הן צריכות להגיע עם תעודת איכות המעידה על ערך התכשיט. בתעודה אמורים להופיע כל הפרטים על סוג היהלום, המשקל שלו, הצבע, העיבוד או הליטוש, מידע לגבי הניקוי שלו ועוד. התעודה מוכיחה שהטבעת מקורית והיהלומים איכותיים. בנוסף יש לקבל תעודת אחריות ולוודא את התוקף שלה. ככל שתקפידו על איכות התכשיט כך תקבלו מוצר מקורי ואמין. לפיכך, אסור בתכלית האיסור לקנות תכשיט יהלומים ללא תעודה עם כל הנתונים ועם תצלום התכשיט. התעודה הזו גם תשמש אתכם לצרכי ביטוח.

טיפים לזיהוי נוכלים בתחום היהלומים

על פי מומחים בתחום היהלומים ישנם נוכלים המוכרים זירקונים במקום יהלומים או שמזריקים סיליקון ליהלומים ומוכרים אותם כיהלומים יוקרתיים. הנוכלים מזייפים את התעודה ורושמים שאלו יהלומים משודרגים או שאינם רושמים כלום. כאשר יש סיליקון בתוך יהלום ומחממים אותו האבן מתפוצצת והופכת לשחורה ובמים חמים הוא יוצא החוצה. נוכלים אחרים שרוצים להקטין או להרחיב את הטבעות מפרקים את היהלומים ומרכיבים אותם בחזרה וכך מאבדים אבנים ושוברים את השיניים המחזיקות את היהלומים. בשל עדויות אלו, חשוב לבחור רק בשירותי חנות תכשיטים בעלת מוניטין שמוכרת תכשיטי יהלומים לפי התאמה אישית ולפי מידה. כמובן לא לשכוח לבדוק את התעודה באופן יסודי.

שינוי בשיטת הקנייה

להבדיל מקניית תכשיטים לפני 20 שנה, כיום ניתן לראות יותר ויותר חנויות מקוונות שניתן להזמין בהן תכשיטי זהב ויהלומים אונליין. באתרים הללו מופיעים קטלוגים בהם מבחר לא קטן של טבעות נישואין, טבעות אירוסין, צמידים, שרשראות ותכשיטים נוספים שניתן לבחור על פי תמונה ומפרט התכשיט או בהזמנה אישית ולקבל תכשיט יוקרתי, איכותי עם אחריות מלאה לכל החיים.

קורט יהלומים היא חנות בוטיק משפחתית ומיוחדת המציעה תכשיטי יהלומים וטבעות אירוסין בכל הסגנונות. ניתן לבחור תכשיט מהקטלוג שלנו או לעצב את התכשיט בעצמכם.

מאמרים נוספים