להזמנות או פגישה ללא התחייבות 03-798-7447

שיבוצים נפוצים בתכשיטי יהלומים

תכשיטי יהלומים הם הגדרה רחבה לכל סוגי התכשיטים בהם משובצים יהלומים, החל מטבעות אירוסין מסוג טבעות יהלומים, דרך עגילים צמודים יהלום ועד לדגם כזה או אחר של תליון יהלום. כאשר אתם ניגשים לרכוש תכשיט יהלום כזה או אחר, חשוב ומומלץ להתייחס למספר פרמטרים מרכזיים המעידים בין היתר על איכויותיו של היהלום המשובץ בתכשיט, וזאת גם במקרים בהם אתם רוכשים תכשיט שכבר משובץ ביהלומים ובין אם אתם רוכשים יהלום אותו אתם מעוניינים לשבץ בתכשיט כזה או אחר העומד לרשותכם או כזה אתם מעוניינים לרכוש.

כיצד בוחרים יהלומים?

בחירת יהלומים לתכשיטים השונים ו/או בחירת תכשיטים משובצי יהלומים, חייבת להיעשות בהתאם לגודל היהלום אותו נהוג לציין באמצעות האותיות CT ו/או בהתאם למספר נקודות ערך למשקלו של היהלום. בדומה לתכשיטי זהב, גם גודל היהלום ומשקלו מצוין על פי קרט, כאשר יחידת קראט אחת של יהלום הינה שוות ערך ל- 0.2 גרם ואילו 100 נקודות מציינות יחידת קרט אחת.

שיבוצים בתכשיטי יהלומים

צבע היהלום

דבר נוסף אותו חשוב לבחון כאשר בוחרים תכשיטי יהלומים ו/או יהלומים לשיבוץ בתכשיטים כאלו ואחרים, הוא נושא צבע היהלום. כיום, ישנם יהלומים בצבעים שונים, כאשר בחירת גוון כזה או אחר חייבת להיעשות בהתאם לסוג התכשיט אותו אתם רוכשים ובהתאם לגוון של התכשיט. תכשיטי יהלומים מעוצבים לצורך העניין, הם תכשיטים בהם השילוב העיצובי בין התכשיט ליהלומים המשובצים בו הינו שילוב מנצח המעניק מימד עיצובי גם של היהלום וגם של התכשיט.

רמת הליטוש

פרמטר מרכזי נוסף לבחירת תכשיטי יהלומים הוא נושא רמת הליטוש. כל הפרטים הנ"ל, מופיעים בכל תעודה גמולוגית הנלווית לכל רכישת יהלום ו/או תכשיט יהלום כזה או אחר. בתעודה זו מפורט כל המידע אודות היהלום, לרבות, גודלו, צבעו ורמת הליטוש והניקיון שלו. הפרטים המופיעים בתעודה זכו גם לכינוי ארבעת ה-C וזאת על האות הראשונה במילים המרכיבות את המידע אודות היהלום: Carat המציין את משקל היהלום, Color המציין את צבע היהלום, Clarity המציין את ניקיון היהלום ו-Cut המציין את רמת הליטוש (עיבוד) של היהלום. חשוב לציין שערך היהלום נקבע בסופו של דבר בהתאם לסיווג של כל אחד ממאפייני היהלום.

שיבוץ יהלומים – מה חשוב לדעת?

כאשר אתם רוכשים תכשיטי יהלומים כאלו ואחרים אתם למעשה רוכשים תכשיטים בהם בוצעה מלאכת השיבוץ של היהלומים, ולכן, חשוב ומומלץ לרכוש תכשיטי יהלומים בבורסה או באמצעות חנויות תכשיטים המעניקות לכם את מלוא המידע אודות היהלום (באמצעות התעודה הגמולוגית הנלווית לכל רכישה). כאשר אתם רוכשים יהלומים לצורך שיבוצם בתכשיט כזה או אחר העומד לרשותכם ו/או כזה אותו אתם מעוניינים לרכוש, חשוב שמלאכת השיבוץ תתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים העוסקים ומתמחים בשיבוץ יהלומים בכל סוגי התכשיטים. בשני המקרים, אופן שיבוץ היהלום חייב להיעשות על ידי אנשי מקצוע מובילים בתחום.

מאמרים נוספים